名称
Title
無伴奏ヴィオラソナタ
Viola Sonata Unaccompanied
 仮想演奏
Virtual Performance
 
 採譜期間
Term of Taking Out 
H090511-H090628チェロソナタとして創作
H271022 ヴィオラソナタとして編曲
Created 19970511-19970628 as Cello Sonata
Arranged on 20151022 as Viola Sonata
 基本属性
Attributes
創作経緯とその後の活動
Background and Result of Creation
屋久島縄文杉二千年の歴史を十分二百小節の無伴奏チェロソナタで表現。
屋久島縄文杉が生命活動を始めて二千年以上が過ぎ、J.S. Bachがこの世を去って二百四十七年が過ぎました。この曲は1997年に創作されましたがJ.S. Bachと皆様に聴いて欲しいと思います。
紀元前??-屋久島縄文杉
1685-1750(貞享02年-寛延03年):J. S. Bach
1993(平成04年):縄文杉・屋久島がユネスコ世界自然遺産に登録される。
1994(平成05年)-:J. S. Bachのモノフォニー(単一声部による音楽)(部分的にはポリフォニー(複数声部による音楽))をビオラ奏者ミルトン・トーマスの演奏による無伴奏チェロ組曲で研究
1997(平成08年)無伴奏チェロソナタ譜記
2013(平成25年)Finale2012による仮想演奏
2014(平成26年)TIAA全日本作曲コンクール入賞者披露演奏会で杉田一芳氏がチェロの実演を行う。
2015(平成27年)キーボードによる実演
2015(平成27年)ルーマニア・トランシルバニア地方の空と空気、人間と自然が織りなす生態系に触発され、ヴィオラソナタに編曲
I tried to express the great life history of Japanese cedar called “Jomon Sugi” who lives more than 2 thousand years in Yaku Island south to Kyusyu with 2 hundred lines in ten minutes.
More than two thousand years passed since Jomon-Sugi had started his life, two hundred and forty seven years passed since J. S. Bach had left this world. I composed this piece in 1997 to ask J. S. Bach and global citizens to listen to.
BC???? -present: Jomon-Sugi in Yaku Island
1685-1750: J. S. Bach
1993: Yaku island including Jomon-Sugi was listed in UNESCO's World Natural Heritage List.
1994-: Study of J. S. Bach monophonic music partially with polyphony by Takehiko Sueoka through viola performance of Six Suites for Cello Solo by Milton Thomas
1997: Takehiko Sueoka wrote down Cello Sonata Unaccompanied.
2013: Virtual Performance through Finale2012 by Takehiko Sueoka
2014: Real Cello Performance by Kazuyoshi Sugita in TIAA All Japan Composers' Competition Prize Winners' Concert
2015: Keyboard Performance by Takehiko Sueoka
2017: Arranged into Viola Sonata Unaccompanied by impresssion of sky, air and
eco-system nature and human create together in Transylvania of Romania.

 楽曲構成
Structure of Music
主題3つからなるソナタ形式であり、展開部では第1主題と第3主題を融合させています。構成は次の4つから成り立っています。
T.誕生の提示部 
U.発展の展開部 
V.悲劇の展開部 
W.復興の再生部

This is a music piece including three themes adapting sonata form. In the two development sections I unified first and third themes.
She has 4 sections.
1. Exposition Section of Birth
2. Development Section of Evolution

3. Development Section of Tragedy
4. Recapitulation Section of Recovery


 楽曲イメージ
Story of Music
トランシルバニア地方の歴史と人々に思いを馳せて創作しました。
Arranged this piece imaging history and people of Transylvania.
 利用イメージ
Idea of Usage
   
   
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