音楽大学作曲科教授
 H先生
Composition Professor H of Music Collage
 初めて先生に自作を見ていただいた時(昭和47年・1972年)
「素晴らしい着想力であるが、多くのテーマが繁茂する幻想曲になっている。今後は1つのテーマ・一つの動機を効果的に展開させ、1曲の質を向上させなさい。」
その後この助言をベースに創作を続け、その成果をFinale(Make Music Inc.)を使って40年ぶりに届けた。(平成26年・2014年)
「大いに活躍して下さい。楽譜を読めない音楽家も結構いるので、Finaleを使ってそういう人達の助けにもなるように。」
After Prof. H listened to my original first time in 1972, he mentioned me
"You have much creativity, but your piece is just a fantasy where you use too many themes. Try to use one theme or one motif effectively to develop quality one piece."

I have continued to create music based on this Prof. H's advice. When I reported my achievement applying Finale (Make Music Inc.) more than40 years later in 2014. He told me
"I hope you have a great success at your music business. Also I expect you to help many musicians who can not read music scores by applying Finale."
音楽プロデューサ
 Y先生
Music Producer Mr. Y
 リトーミュージック主催「キーボーディスト・コンテスト」「ピアニスト賞」受賞時のキーボードマガジンでの評論(昭和56年・1981年)
「キース・エマーソンが弾きそうなピアノ音楽。すごいテクニックの持ち主。モチーフの展開を効果的に行っている。今後も色々な音楽を聴いて感性を磨いて欲しい。」
Review in Keyboard Magazine by Mr. Y about my winning of "Pianist Prize" on "Keyboardist Contest" held by Rittor Music Inc. in 1981
"Takehiko Sueoka's piano music reminds me Keith Emerson's play. Takehiko has a very excellent technique to play the piano. He also develops the piece effectively adapting the main motif. I expect him to improve good music sense listening to many categories of music."
 山内 盛彬翁
The Venerable Mr. Seihin Yamanouchi
 翁の最後の作品に詩を付け、歌とピアノに編 曲して、これを録音したものを入院中の翁にお聞かせした時(昭和61年・1986年)
「これは大作ですね。もう一度聴かせて下さい。もう一度聴かせて下さい・・・・」

I arranged a song accompanied with piano based on Mr. Seihin Yamanouchi's last melody and my friend's poem. When Mr. Seihin Yamanouchi listened to this music we recorded in the cassette tape in 1986, he told us "It is a great job. I want to listen to this piece again. I want to listen to again...."
 作曲家M先生
Composer Ms. M
 TIAA全日本作曲家コンクール披露演奏会で自作「無伴奏チェロソナタ」を含めた総ての演奏が終了した後にご挨拶した時(平成26年・2014年)
「あなたが作曲家として一番期待出来る。これからも感動が持続する作品創りに励むように。」
When I had a greeting to Ms. Y after the completion of TIAA All Japan Composers' Competition Prize Winners' Concert including the real cellist's play of my "Cello Sonata Unaccompanied", she mentioned me "You are the most expected composer. Keep to create music people can enjoy permanently."
「ピアノの物語作家」をめざし、他のソロ楽器のための作品も創ります。
創作は7歳から開始、16歳で吹奏楽のためのピアノ協奏曲を公演。
長年勤め人だったので、作品は自分で楽しめるピアノ曲が中心でした。

ピアノ演奏の指導者に長期間師事し、折に触れ音大作曲科教授から助言
を戴き、東洋音楽の大家山内盛彬氏から旋法論を学びました。
西洋音楽も包含した一般理論に発展させたいです。
Make Music社のFinaleを使いこなし、演奏と楽譜を公開します。
このサイトで一日中遊んでいただけたら最高に幸せです。
今後、実演奏も公開し、有償活動にご利用の場合のプログラムも用意致します。

I am not only trying to be "Storywriter of Piano", but also creating music for other instrumentals.
I started composition when I was 7 years old and performed my Piano Concerto for Brass Band when I was sixteen years old. However, as I had been a very busy businessman, I had created mainly music for piano that I could enjoy by myself.

My excellent piano teacher had taught me so deeply for a long time, and a generous composition professor of a music collage sometimes advised me adequately. And I studied Mode Method from the venerable Mr. Seihin Yamanouchi who had contributed to study of Asian music. I want to develop his theory to the general one integrating Western music theory with Asian.
I am now disclosing my virtual performance and scores applying to Finale software by Make Music Inc.
It is my ultimate pleasure, if you enjoy my original works all the day reading and listening to this web site.
I will also release my real performance and prepare programs for applying my original to related industrys' profitable activities soon.

www.gundel.hu
Dec., 2011

Copyright c ISPO/TS 2012- All Rights Reserved
Contact to takehikosueoka@gmail.com
Using Microsoft Clip Art and logos of Google and DL Market

inserted by FC2 system