名称
Title
譚詩曲 第三番
Ballade No. 3
 仮想演奏
Virtual Performance
 
 採譜期間
Term of Taking Out
 H120709-H131111
20000709-20011111
 基本属性
Attributes
創作経緯とその後の活動
Background and Result of Creation
最初の音の組み合わせは同じ冬に何度か出かけた古都京都の旅行にて得た、凍てつく青空に鶴が飛翔するイメージからのインスピレーションである。それから十年程曲を熟成させ、完成した曲を短期間で採譜した。
2015年(平成27年)TIAA(東京国際芸術家協会)「音の博覧会」で自作自演して好評を得た。
I had traveled to Kyoto sometimes in the winter of the same season. Sound combination of the head of this piece is inspired from the image of flying cranes in the frozen sky of Kyoto. I had matured this piece in my brain for about ten years after that and wrote down the complete music in a short time.
I performed this piece by myself in "the Exhibition of Music" held by TIAA: Tokyo International Artists Association in 2015 (Heisei's 27th) and appreciated deeply by audience.
 楽曲構成
Structure of Music
楽曲形式:以下の三部から形成される
1.ロンド形式: A-B-A-C-A
2.単一主題によるソナタ形式
3.フィナーレ若しくはコーダ
和声:東洋旋法をベースに数々の独創的な和音を創造した。
1.陽(律)旋法の様々な組み合わせ
2.呂旋法・陰旋法による転調
Musical Form: This piece is consisted in 3parts.
Part1: Rond Form: A-B-A-C-A
Part2: Sonata Form with single theme
Part3: Finale or Coda
Harmony: Invented many original chords based on modes of East Asia.
1. Many combinations by You or Ritsu (Japanese major) mode
2. Modulations of Ro (Chinese major or Pentatonic) mode and In (Japanese minor) mode
 楽曲イメージ
Story of Music
京都の冬空に鶴が飛翔する。日本の田園では中世まで人と鳥が自然に交流したそうな。いにしえでは鶴・鸛・朱鷺・白鳥と人が交わり美しい瞬間に耽美歓喜した事でしょう。天孫降臨を経て、嫋やかな王朝が成立しましたが、世は余りに変わり果てました。しかし美しい記憶は永遠に残ります。
Imagine cranes are flying in the wintry sky of Kyoto. Once I have heard people and birds had a good relationship each other originally until middle age in Japan. Therefore, in ancient Japan islands, cranes, storks, crested ibises, swans and people must had spiritual intercourse and they had deep pleasure with an aesthetic moment. After the descent to earth of the grandson of the sun goddess, people established a graceful kingdom for a while. But the world has undergone a complete change. However, we will share that past stunning memory eternally.
 利用イメージ
Idea of Usage
練習
Practicing
2015年(平成27年)7月25日TIAA「音の博覧会」の直前に
東京音楽学院スタジオEにて練習

Practiced before TIAA "Sound Museum" at Studio E in Tokyo Music School on 25th July, 2015.
 
実演
Real Performance
 2016年(平成28年)4月10日この曲を創作した同じピアノで実演
Performed on 10th Apr., 2016 using YAMAHA C-7.
This Piece was also created by the same piano.
 
 
平成30年8月1日
1st Aug., 2018 YAMAHA C-7 443Hz
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